18.gadsimta sākumā savus produktus apzināti sāka virzīt uzņēmumi, kas nodarbojās ar tabakas un medicīnas preču tirdzniecību. 18.gadsimta beigu posmā radās pirmie vēl šodien zināmie spēcīgie zīmoli, tādi kā Proctor & Gamble, Coca-Cola, Schweps u.c. 5 Tomēr zīmoli vēl neattīstījās tādā izpratnē kā mēs to saprotam šodien, jo lielākā daļa uzņēmumu savus produktus tirgū virzīja īpaši neizceļot to zīmolu, tāpat maz tika izmantotas reklāmas un sabiedrisko attiecību metodes. Tolaik vadības groži bija vairumtirgotāju rokās – vairumtirgotāji izvirzīja prasības ražotājiem, kādu produkciju tie vēlas un tad nogādāja to veikaliem. Šī parādība beidzās tikai 19.gadsimta beigās. 19.gadsimta otrajā pusē infrastruktūra bija tā attīstījusies, ka ražotnēm vajadzēja sākt domāt par to, ka padarīt savu produkciju atšķirīgu no citu ražotņu precēm. Ražotāji sāka veidot zīmolus, kurus raksturoja relatīvi augsta un konstanta kvalitāte un konstants svars (ne vienmēr pārtikas veikalos cilvēki iegādājās par vienu cenu to pašu daudzumu preču) un aizsargāja tos ar patentiem. 20.gadsimta sākumā ražotnes sāka izmantot reklāmu un sabiedrisko attiecību metodes, lai savas preces virzītu tirgū. Izmantoja arī unikālās pārdošanas pozīcijas metodi (Unique Selling Propositions) …