Realitātes šovu formāts, galvenokārt, ietver parastus cilvēkus ar dažādām valodām, kultūrām un temperamentiem, kuri piedalās šovos, ka dalībnieki. Realitātes šovu jēdziens ir vispārējas dzīves stadijas - mīlestība, ģimenes dzīve, bizness, karjera, dziedāšana/dejošana. Daudzi no šiem realitātes šoviem tiek pārraidīti tiešraides formā, nevis ieraksta formā. Tiešraides translācijas ir daudz vienkāršākas, jo nav jārūpējas par daudzām citām tehniskām lietām, kuras rodas filmējot šovu un vēlāk kā arhīvu pārraidot televīzijā. Taču ir ļoti svarīgi, ka raidsabiedrība, kura pārraida šos realitātes šovus ir ļoti ātra un labi savienojama ar savas valsts un citu valstu televīzijām.
Realitātes šovi tiek sadalīti vairākas kategorijās – mūzikas, modes, tūrisma un biznesa industrijas. Katrā kategorijas šovā, uzvervētājam, kā galveno balvu piešķir kādu līgumu vai iespēju pilnveidoties tajā virzienā, kāds ir šovā, kā arī pateicoties šovam, fināla dalībnieki bieži vien iegūst sev aģentus, kuri palīdz turpināt un veidot karjeru konkrētajā kategorijā. Kā, piemēram, viens no pasaules slavenākajiem realitātes šoviem ir – `American Idol`, šīs šovs ir pārpirkts un tiek veidots ļoti daudzās valstīs. Šāda veida šova galvenā balva parasti ir iespēja ierakstīt savu disku, savs aģents un līgums ar kādu mūzikas kompāniju. …