-
Visaptverošās kvalitātes vadības principi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | VISAPTVEROŠĀ KVALITĀTES VADĪBA | 4 |
1.1. | Visaptverošās kvalitātes vadības raksturojums | 4 |
1.2. | Visaptverošās kvalitātes vadības pamatprincipi | 6 |
1.3. | Visaptverošās kvalitātes vadības ieviešana | 9 |
1.4. | Kvalitātes vadība valsts pārvaldē | 10 |
1.5. | Visaptverošā kvalitātes vadība praksē | 12 |
SECINĀJUMI | 14 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 15 |
Latvijas Kvalitātes balvas piešķiršanas nosacījumi bija izstrādāti, pamatojoties uz Eiropas Kvalitātes fonda izveidoto Eiropas Izcilības modeli (pilnais nosaukums – Eiropas Kvalitātes fonda izcilības modelis; EFQM – European Foundation for Quality Management).
2004.gada 25.novembrī oficiālais izdevējs „Latvijas Vēstnesis” saņēma diplomu par iekļūšanu Latvijas Kvalitātes balvas finālā mazo un vidējo uzņēmumu grupā. 2005.gada 24.novembrī „Latvijas Vēstnesis” par labāko tiek atzīts Latvijas Kvalitātes balvas izcīņā publiskā sektora organizāciju nominācijā. Tas apliecina, ka strādājam pēc Eiropas Izcilības modeļa principiem, kas nozīmē – izcila organizācijas darbība, kā arī spēja konkurēt ar pasaulē izcilākajām kompānijām. Šis sasniegums simboliski apliecināja, ka „Latvijas Vēstnesis” rūpējas ne tikai par klientu vēlmēm (ISO standarta prasību būtība), bet arī augstu vērtē savu darbinieku potenciālu, vajadzības un domas [3].
Vairākos Latvijas uzņēmumos strādā darbinieki, kas ir sertificēti kvalitātes vadības speciālisti. Nelielos uzņēmumos bieži kvalitātes vadītāja lomu pilda kāds no darbiniekiem, kuriem tas nav pamatpienākums. Līdz ar to kvalitātes vadītāja pienākumi tiek atbīdīti otrā plānā un par tiem sanāk atcerēties tikai īsi pirms sertifikācijas iestādes plānotā uzraudzības vai pārsertifikācijas audita. Uzņēmumu vadītāji bieži vien neaizdomājas, ka kvalitātes vadītāja funkciju var nodot ārējiem izpildītājiem, tādējādi nodrošinot regulāras kvalitātes profesionāļa vizītes uzņēmumā, šādu pakalpojumu piedāvā firma „Leilands un Putnis”. Firma palīdz izveidot un ieviest efektīvu kvalitātes vadības sistēmu saskaņā ar ISO 9001 standarta prasībām. Ieviešanas procesā liela vērtība tiek veltīta viegli saprotamas, pārskatāmas un tieši konkrētā uzņēmuma specifikai piemērotas sistēmas izveidei. Ieviešanas procesa atbilstoši klienta vēlmēm kvalitātes vadības sistēma var tikt padziļināti pilnveidota gan saskaņā ar ISO 9004 vadlīnijām, gan Visaptverošās kvalitātes pārvaldības pamatprincipiem [1].
SECINĀJUMI
1. Kvalitātes vadība ir attīstījusies vairāku desmitu gadu laikā, tieši tāpēc tā sevi ir jau pierādījusi, kā atbilstošu prasībām, bet tas nenozīmē, ka kvalitātes vadības sistēmas neattīstīsies un nemainīsies.
2. Visaptverošās kvalitātes vadības būtība balstās uz klientu vēlmju apmierināšanu un uzņēmuma mērķu sasniegšanu, piedāvājot augstas kvalitātes preces un pakalpojumus, ko realizē ar nepārtrauktas pilnveidošanas pieeju, iesaistot visus uzņēmuma līmeņus un funkcijas.
3. Nodrošinot kopējo kvalitātes vadību Latvijas vidē, tiek panākta vienota izpratne par organizācijas mērķiem, un tas veicina valsts darbošanos starptautiskajā vidē.
4. Latvijā pastāv firmas, kuras piedāvā ārpakalpojumus saistībā ar kvalitātes vadības standartu ieviešanu un izveidošanu.
5. Valsts pārvaldē kvalitātes vadības sistēmas ieviešanu regulē Ministra kabineta noteikumi Nr. 501.
…
Mūsdienās kvalitātes vadību var uztvert gan kā konkrētu sistēmu, gan kā filozofiju, kura ir visu organizācijas procesu pamatā – visaptveroša kvalitātes vadība. Pirms vairākiem gadiem strauji sāka attīstīties ražošanas nozare un uzņēmējdarbība. Katrs uzņēmums, kurš vēlas kļūt par līderi savā nozarē, sāka pievērst uzmanību kvalitātei, tādejādi ar kaut ko atšķiroties no citiem uzņēmumiem, kā arī veidojot labāku tēlu sabiedrībā. Autore šo tematu izvēlējās, lai labāk izzinātu un saprastu visaptverošās kvalitātes vadības procesus. Pēc autores domām kvalitātes vadība ir nepieciešama katrā uzņēmumā un pārvaldes iestādē, lai darbs tiktu veikts kvalitatīvi un produktīvi. Privātuzņēmumu, publiskās pārvaldes iestāžu (valsts un pašvaldību), sabiedrisko organizāciju un privātpersonu izpratne par kvalitāti un kvalitatīvi paveiktu darbu ir atšķirīga. Iedzīvotājos tas var radīt neuzticību, nedrošību un neskaidrību kā vajadzētu būt, bet uzņēmumi un iestādes pastāv klientu un iedzīvotāju dēļ, kuri lieto piedāvātos pakalpojumus un veido uzņēmuma attīstību. Lielākajā daļā vārdnīcas kvalitāte ir skaidrota kā pieņemta norma un prasība, kuras atbilst vēlamajam. Kvalitātes vadība ir kļuvusi par neatņemamu biznesa pasaules un nu jau arī publiskās pārvaldes sastāvdaļu. Katra pašvaldība savā darbā ievieš atšķirīgus modernos vadības principus, lai nodrošinātu pašvaldības funkciju izpildi un kvalitatīvāku iedzīvotāju apkalpošanu: vienas pieturas aģentūras, klientu apkalpošanas centrus, informācijas centrus, elektronisko dokumentu vadību, dažādas kvalitātes vadības sistēmas (KVS), kā arī ISO standartus.
- Kvalitātes vadība
- Personālvadība - tendences, problēmas, inovācijas
- Visaptverošās kvalitātes vadības principi
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Kvalitātes vadība
Eseja augstskolai6
-
AS "Aldaris" kvalitātes sistēma
Eseja augstskolai2
-
Vadības problēmas - pārlieku liela kontrole un nemācēšana novērtēt padarīto
Eseja augstskolai1
-
Vadības funkcijas. Koordinēšana un motivēšana
Eseja augstskolai7
-
Vadības funkcijas. Organizēšanas būtība. Organizācijas struktūras veidošana
Eseja augstskolai5