Skola kā socializācijas aģents sniedz jauniešiem ne tikai pamatiemaņas, bet arī nodrošina tā informatīvo bāzi un priekšstatu par sabiedriskajām vērtībām. Līdzās dažādām mācību programmām jaunietis skolā var iegūt plašāku priekšstatu par vides jautājumiem un sekām, ko rada cilvēks dabā, kā arī dažādu dzīves jomu saistību un atkarību no dabas vides. Skola sniedz jaunietim apjausmu, ka daba un sabiedrība ir līdzvērtīgi mijiedarbības elementi nevis viena no otras atrautas realitātes. Tieši šie jautājumi ir vieni no sociālo zinību mācību .priekšmetu skolotāju kompetencēm.
Būtībā „Veselīga vide” tēmas ietvaros bērnam būtu jāapgūst vides izglītības pamatprincipi, par kuru nozīmi tika rakstīts iepriekšējos divos punktos. Kā minēts Valsts jaunatnes iniciatīvu centra mājas lapā, vides izglītībai būtu jāsekmē izpratne par dabas un kultūrvēsturiskās vides likumsakarībām, vides problēmu cēloņiem un iespējamajiem risinājumiem reģionālā un globālā mērogā, jārada iespēja iegūtās zināšanas un prasmes pielietot, pieņemot un īstenojot kompetentus lēmumus, jāveido bērnos un jauniešos piederības sajūta savai dzīves videi, jāsekmē videi draudzīgas attieksmes veidošanos un jāveido motivācija aktīvai rīcībai vides labā.
…