Es domāju, ka par mūsdienu veiksmīgu komersantu var uzskatīt uzņēmumu, kurš izpilda šos kritērijus:
▪ Uzņēmuma apgrozījums pārsniedz 5 miljonus Ls gadā
▪ Tā stāžs ir vismaz 5-7 gadi
▪ Uzņēmums veiksmīgi konkurē arī ārvalstu tirgū
▪ Preci piedāvā ne tikai vietējam, bet arī ārzemju tirgum
▪ Uzņēmums spēj veiksmīgi piesaistīt ārvalstu investīcijas
▪ Patērētājam šis uzņēmums ir atpazīstams, labi zināms, atpazīstams
▪ Tā produkcija un pakalpojumi atbilst ES standartiem
▪ Modernizēts uzņēmums – ir ieviestas jaunās tehnoloģijas
▪ Tirgus piedāvājums atbilst pieprasījumam
▪ Piedāvā daudz darbavietas
▪ Sekmē valsts ekonomiku
Kā piemēru veiksmīgam komersantam es gribu minēt Evu Sietiņsoni-Zatleri, a/s „Cēsu alus” valdes priekšsēdētāju.
Eva saka, ka ir grūti izturēt lielo negāciju devu, ko katru dienu dzird mediju telpā. Ne jau no faktiem ir jāslēpjas, bet gan no negatīvo emociju viļņa. Paši fakti bieži vien nav tik negatīvi, kā tie tiek attēloti, pat humora raidījumi dažbrīd rada vairāk negatīvu domu nekā prieku. Taču neatkarīgi no ekonomiskās situācijas un notikumiem politikā, vajag būt laimīgiem un izbaudīt savu dzīvi.…