Jebkurā dzīves jomā ir jāsastopasar vērtības jēdzienu.
Vērtību pētījumi nav sveši arī pedagoģiskajai domai. Nozīmīgi ir zinātnieka J. Anspeka devums pedagoģiskā vēsturiskuma principa traktējumā, kas darbā ļauj izskaidrot kāpēc viena vai otra vērtība atrod sev vietu audzēkņa vērtību sistēmā. J. Studenta pētījumos uzsvērts, ka runājot ar audzēkņiem par viņu savstarpējām attiecībām, jābūt jebkurā gadījumā ļoti uzmanīgiem un taktiskiem, jo jaunieši dzīvi uztver ļoti jūtīgi [1, 21].
Pedagoģiskās vērtības ir cilvēku attīstības jeb pilnveidošanās orientieris. A. Špone tās definē šādi: “Lietas, fakti, parādības ko cilvēks pārdzīvo kā sev būtisku, nozīmīgu un, kas sekmē viņa personības pilnveidošanos, ir pedagoģiskās vērtības” [2,52].
Šodienas situācija un sabiedriskās vajadzības izvirza uzdevumu sagatavot skolēnus tā, lai katrs no viņiem varētu attīstīt savas individuālās spējas. Audzināšanas un vispārizglītojošie uzdevumi tiek realizēti vienlaikus ar praktisko iemaņu un prasmju apguvi [4,44] .…