Ar mārketingu ir iespējams ļoti daudz variēt, tāpēc, manuprāt, tas ir ļoti labs instruments biznesa darbībā, ne tikai jaunu klientu piesaistē bet arī jau esošo noturēšanā. Iekļaujot mārketingu biznesa plāna, būtu nepieciešams izanalizēt produktam atbilstošākos un veiksmīgākos mārketinga kanālus, kuros reklamēt produktu un tos tad arī izmantot uzņēmuma dibināšanas iesākumā.
Apkopjot visu par biznesa plāna rakstīšanu, es secinu, ka biznesa plānu nemaz nav tik vienkārši uzrakstīt, kā sākumā var likties. Kā arī mazliet vēlos papildināt sevis teikto ievadā, ka biznesa plāns ir plānošana. Biznesa plāns nav tikai plānošana, tā ir arī izpēte, meklēšana, analizēšana, novērtēšana un prognozēšana. Tas ir daudzu darbību kopums, kas beigās, ja visas darbības ir bijušas sekmīgas, noved pie veiksmīga rezultāta – uzņēmuma, ar veiksmīgu darbību ilgākā laika posmā. Nobeigumā vēlos pieminēt vēl to, ka biznesa plāns ir nepieciešams. Nav svarīgi vai uzņēmums būs mazs vai liels. Biznesa plāns ir tas, kas apkopo visas domas un sakārto tās pārskatāmā plānā, pēc kura vēlāk ir vieglāk virzīties uz priekšu veiksmīgākai darbībai, un ir mazāka iespēja, ka biznesa ideja var neizdoties.
…