Teoretiskā daļa
1. Kāpēc šo paradību ir jāpēta?
Tika atarsti dazi pētījumi, kuri tika vekti Krievijā. Vienā petijuma dati rada, ka:
• Katrs trešais skolnieks savā dzīve ir sastapies ar vardarbības faktiem;
• Gandriz puse no aptaujatiem skolēniem tika tieši pakļauti vardarbībai;
• 67.4 %- tika pakļauti fiziskam sodam;
• Visbiežāk (72%) fizisko sodu izmanto vacaki, bet 8 % respondentu apgalvo, ka ir cietuši no vardarbību no skolotāju puses (fiziskais sods vai morāls aizvainojums);
• 80 % - kļūvuši par huligānu upuriem;
• 44 % - rīkojas kā huligāni;vardarbības faktiemSkolēnu uzticēšanas pakāpe attiecībā uz pieaugušajiem , kad viņiem ir vajadzīga palidzība, ir ļoti zema; visvairāk vini uzticas tikai sev (61 % atzīst par labāku aisargāties vai tikta galā ar savam problēmam patstavīgi, bez jebkura palidzības);
• 53 % - Nesa līdzi skolā aukstu iroci;
• 26 % - zin kā izgatavojams sprādzienu ierīce;
• 9% - mēģīnājuši narkotikus.
Šie radītaji nav visi, bet jau ar tim pietiek, lai saprastu cik nopietna problēma pastav saistība ar vardarbību mūsdienu skolās, kura, savukārt ir cēloņis konfliktiem un kautīņiem skolās.
Biezi tiek pakļauti vardarbībai, kā arī paši izdara huligāniskus ricībus, tie , kuri izlaida stundas, savukart stundu izlaišanai ir savi iemesli, tādi kā : stundas tiek izlaistas nesagatavoto majas uzdēvumu deļ; daudzi izlaiz stundas tādēļ, ka baidas no skolotāja (viņi negrib, lai skolotājs pazēmotu viņus citu skolēnu priekšā).
…