Seneka daudz spriedelē par tikumu un atzīst, ka tiklam cilvēkam ir lielākas iespējas būt laimīgam un sajust baudu gan no dzīves gaišajām dienām, gan no nedienām. Tikums ir tas, kas palīdz pārvarēt grūtības, uzveikt slimības, un padara cilvēku laimīgu. Ja cilvēkam tiek liegts tikums, attiecīgi tiek atņemta arī iespēja būt laimīgam un gūt baudu. Kamēr saglabājas tikums, tas nosaka cilvēka dzīves saturu un kvalitāti. Zaudēts tikums cilvēku var ievest netiklībā.
Seneka, izmantojot Epikūra mācību savos darbos, attīstīja baudas teoriju, paplašināja to ar saviem spriedumiem un pārdomām par baudas un tikuma saistību, par laimīgas dzīves pamatprincipiem, par garīgo un materiālo bagātību. Seneka atzīst baudu, taču, pretēji Epikūram, uzskata, ka tā nav tikai tikumīgu cilvēku privilēģija. Viņš analizē arī baudas un netikumu saistību. Filozofs secina, ka Epikūra baudas teorija ir nepilnīga un pārāk idealizēta.
…