Kaut arī senķīniešu valodā neizmanto darbības vārdu „būt”, ķīniešu filozofijā tiek risināti cilvēka esamības jautājumi, pamatojot idejas ar piemēriem un argumentiem. Ķīniešu filozofija rietumu cilvēkam varētu šķist tikpat īpatnēja, kā ķīniešu valoda un tautas tradīcijas, tāpēc ir gandrīz neiespējami aptvert Ķīnas pagātnes, tagadnes un nākotnes domāšanu. Senķīniešu valodai piemīt specifiskas īpatnības, kas arī tajā veidotos jēdzienus atšķir no Rietumos pieņemtajiem filozofijas jēdzieniem. Šajā ķīniešu valodas specifikā liela nozīme ir kontekstam, kas palīdzētu izprast tekstus. Valoda ir tā, kas galvenokārt ietekmē domāšanu, tāpēc varētu uzskatīt, ka valoda ir tā, kas atšķir Ķīnas filozofiju no Rietumu filozofijas. Pamatā ķīnieši ir konservatīva tauta, jo tās rakstu valoda ir stingra un nelokāma, jaunu vārdu veidošana ir sarežģīts process. Apgrūtināts jaunu vārdu veidošanas process arī apgrūtina jaunu ideju un konceptu uztveri. Bet ne valodas stīvums vien ir pamatā ķīniešu konservatīvismam, tas ir arī vienkāršais skatījums uz pasaules fundamentālajām idejām un uzkrītošais simbolisms, kurā viņi pauž savu pasaules uzskatu.…