Ekonomikā vēsturiski izšķir 2 uzņēmējdarbības principus. Vēsturiski izveidojies princips, uzsākot biznesu, cilvēks, jau iepriekš skaidri zināja, ko viņš darīs un kā tas tiks īstenots. Uzņēmējam bija skaidri nostādītie mērķi. Viņu maz interesēja, kas būs patērētājs viņa saražotajai produkcijai piedāvātajam pakalpojumam. Šajā laikā uzņēmējs nedomāja par tādām lietām, kā marketings, tirgus izpēte, tika saražota produkcija un tikai tad domāts par to, kā un kur to realizēt. Šobrīd jau ir pierādījusies šāda darbības principa neefektivitāte un lielās izmaksas.
Šodien, kad tirgū valda liela konkurence, uzņēmējs nevar atļauties „mesties” tirgū ar produktu, kuram iepriekš nav izpētīts potenciālais patērētāju loks, kanāli, pa kādiem tas tiks virzīts, aptuvenās ražošanas, uzglabāšanas izmaksas. …