2012. gadā Īrijā uzsākta kārtējā valdības mārketinga kampaņa šoreiz ar nosaukumu „Jump Into Ireland”. Izstrādāti 3 TV reklāmas rullīši, kuros tūristi tiek aicināti apmeklēt zaļo zemi Īriju. Paredzēts, ka reklāma tiks laista apgrozībā 22 pasaules tirgos nākamos 3 gadus.
Nozīmīgs fakts gan Īrijas, gan Latvijas tūrisma industrijas regulēšanā ir fakts, ka abas valstis ņem dalību Eiropas savienībā. Eiropas savienības likumdošanā būtiska loma ir atvēlēta tūrisma nozarei, lai veicinātu ES uzņēmumu konkurētspēju tūrisma jomā, popularizētu Eiropu kā tūrisma galamērķi un veidotu vienotu Eiropas tūrisma tēlu.
ES tūrisma nozarē ir aptuveni 1,8 miljoni uzņēmumu, kuros strādā ap 5,2 % kopējā darbaspēka (t. i., teju 9,7 miljoni darbavietu). Tā rada vairāk nekā 5 % ES IKP. Ja tiek ņemtas vērā arī saistītās nozares, tad tūrisma devums IKP radīšanā ir daudz lielāks. Tas netieši rada vairāk nekā 10 % Eiropas Savienības IKP un nodrošina darbu aptuveni 12 % darbaspēka.
Lisabonas līgumā, kas pilnvaro Eiropas Savienību tūrisma jomā un paredz lēmumu pieņemšanu ar kvalificētu balsu vairākumu, ir konkrēts pants par tūrismu, kurš nosaka, ka “Savienība papildina dalībvalstu darbības tūrisma nozarē, jo īpaši, lai veicinātu Savienības uzņēmumu konkurētspēju šajā jomā”.
Ir spēkā dažādi ES politikas un tiesību akti, kas regulē tūrismu visā Eiropas savienības teritorijā, kā, piemēram, Natura 2000, Vispārējie ūdens noteikumi, Eiropas tūrisma ilgtspējības pamatorientācija utt. Izstrādājot savu valstu stratēģijas, kā arī ikdienas darbā gan Īrijas, gan Latvijas tūrisma ministrijām jāņem vērā Eiropas savienības prasības.
…