Šī darba autorei nav konkrētu datu par vidējo nozares, kurā darbojas šī viesnīca, peļņu, lai varētu to salīdzināt, taču vadoties pēc viesnīcas „Unce” gada vidējā noslogojuma, var secināt, ka uzņēmums darbojas salīdzinoši sekmīgi. Lai uzzinātu, kas viesnīcai „Unce” veido konkurētspējīgas priekšrocības pamatu, ir jāizanalizē četri minētie faktori, kas veido šo priekšrocību (efektivitāte, kvalitāte, jaunievedumi, klientu vēlmju apmierināšana). Izvērtējot efektivitāti, var secināt, ka uzņēmumam ir zemu izmaksu konkurētspējīgā priekšrocība, jo viesnīcu apkalpo maz darbinieku, tie strādā amatu apvienošanas kārtībā, kas ļauj ietaupīt uz algu rēķina. Šobrīd viesu mājā pastāvīgi strādā 4 darbinieki. Viens darbinieks izpilda direktora, pārvaldnieka un sagādnieka pienākumus. Otrs darbinieks darbu apvienošanas kārtībā strādā par grāmatvedi un lietvedi. Ir arī vēl apvienota štata vieta – viesnīcas numuru istabene, kas veic arī apkopējas darbu. Ceturtais darbinieks ir sētnieks, kura pārziņā ir viesnīcas apkārtnes uzturēšana kārtībā (arī rūpes par apstādījumiem, saimnieciskām problēmām utml.). Vasaras sezonā, kā arī nepieciešamības gadījumā (konferenču, lielāku sarīkojumu laikā) tiek uzaicināti papildus darbinieki. Šeit samērā regulāri strādā praktikanti, kas ir būtisks darbaspēku resursu papildinājums un finansu līdzekļu ietaupījums.
Izvērtējot viesnīcas sniegto pakalpojumu kvalitāti, nākas secināt, ka tā neveido uzņēmuma konkurētspējīgās priekšrocības pamatu, jo šī ir neliela viesnīca un pie esošās finansiālās situācijas (arī personāla profesionālā sagatavotība nav visaugstākajā līmenī) ir grūti sniegt augstākas kvalitātes pakalpojumus. Taču kvalitatīvs serviss ir viens no galvenajiem priekšnoteikumiem pakalpojumu sniegšanas sfērā, tas var nodrošināt pārākumu pār konkurentiem. Viesnīcā šī problēma ir aktuāla, jo augsta kvalitāte arī ceļ uzņēmuma reputāciju un atpazīstamību, kas viesnīcu biznesā ir ļoti būtisks faktors. Konkurētspējīgas priekšrocības radīšanā ļoti svarīgs faktors ir jaunievedumi, taču viesnīcas līdzšinējā darbībā tie ir bijuši salīdzinoši nenozīmīgi. Taču tuvākā nākotnē uzņēmums plāno veikt ievērojamu paplašināšanos, uzceļot blakus otru viesnīcas ēku, kurā būs pieejami būtiski atšķirīgi pakalpojumi. Jauninājumi un kvalitātes sasniegšana ir instrumenti, ko uzņēmums var lietot, lai apmierinātu klientu vēlmes, tādējādi palielinot lojalitāti.…