Tūrisms ir pasaulē lielākais eksporta ienākumu avots, nozīmīgs darbavietu radītājs, kā arī svarīgs reģionālās un sociālās attīstības faktors, kas valstīm nodrošina lielu ieņēmumu no nodokļiem un sniedz ievērojamu pienesumu to iekšzemes kopproduktā. Tūrisms ir uz pakalpojumiem balstīts serviss, kas tiešā veidā ir saistīts ar starptautisko tirdzniecību, ko varam definēt kā preču apmaiņu starp divām vai vairākām valstīm. Lai attīstītu tūrismu, valstij ir jāseko līdzi reģionālajai un ārvalstu ekonomikas un tehnoloģiju attīstībai, kas nenoliedzami arī ietekmē starptautiskās tirdzniecības attīstību.
Attīstot tūrismu, pakalpojuma sniedzējiem ir jārēķinās ar atpūtnieku pieaugošajām prasībām, kas ir tieši saistīts ar atviegloto preču tirdzniecību starptautiskajā tirgū. Ar Pasaules Tirdzniecības Organizācijas izveidošanu kapitāla plūsma un preču tirdzniecība starp divām vai vairākām valstīm kļuva daudz liberālāka un mazāk komplicēta, kas starptautiskajai tirdzniecībai deva jaunu attīstības stadiju. Kā uzskatāmu piemēru varam minēt Latviju: ar katru gadu kopš Latvijas pievienošanās Pasaules Tirdzniecības Organizācijai 1998.gadā, tūristu skaits, pateicoties augstākas kvalitātes servisam, ir trīskāršojies.
…