Secinājumi un viedoklis
Korporatīvā sociālā atbildība ietver uzņēmuma brīvprātīgu ieguldījumu cilvēku kapitālā, vides sakārtošanā un attiecībās ar iesaistītajām pusēm. Visi trīs apskatītie uzņēmumi ir internacionāli un Latvijā ir atvērtas filiāles vai arī veidoti meitas uzņēmumi, tā, kā ir aptverti plašas klientu loks un ģeogrāfiski plašas teritorijas svarīgs ir vadlīniju esamības faktors ne tikai uzņēmuma iekšējās darbības nodrošināšanai, bet arī sadarbībai ar iesaistītajām pusēm. Tādēļ gan SIA „Rimi Latvija” , gan SIA „Neste Oil Latvija”, gan AS „Swedbank” ir izveidota KSA stratēģija.
Uzņēmumam SIA „Rimi Latvija” ir plašs kooperatīvas atbildības lauks. Sākot ar loģistikas nodrošinājumu, pareizu atkritumu pārstrādi, rūpēm par saviem darbiniekiem (sociālās garantijas, bezmaksas profesionalitātes celšanai, īpašas atbalsta programmas un darbinieku atlaides pie sadarbības partneriem) un klientiem (īpaša atlaižu politika, pasākumu organizēšana), kā arī līdzdalību labdarības pasākumos (Enģeļi pār Latviju, Nike Riga Run u.tml.). Šīs rūpes ir novērtēšu kā klienti atzīstot SIA „Rimi Latvija” par 8. mīlētāko zīmolu jau 2 gadus pēc kārtas, tā arī valdība, piešķirot ģimenei draudzīga komersanta statusu.
SIA „Neste Oil Latvija” noteikti ir uzskatāms kā sociāli atbildīgs uzņēmums, kuram tādam arī ir jābūt, ņemot vērā tā pamata produkta – degvielas – negatīvo ietekmi uz dabu. Tomēr pieejamā informācija ir visai skopa. Uzņēmuma Somijas mājas lapā informācija par ilgtspējīguma nozīmību nemaz netiek sniegta. Tomēr apkopojot visu doto informāciju, un izvērtējot uzņēmuma mērķus un darbības virzienus, misiju var secināt, ka uzņēmums apzinās savas darbības sekas un ievēro noteiktās vadlīnijas dabas saglabāšanai. Tāpat rūpējās par klientu un darbinieku labklājību, svarīgi atzīmējot arī uzņēmuma - akcionāru - labklājības nodrošinājumu. Tāpat uzņēmums piedalās sociālas labdarības akcijās, sniedzot atbalstu projektiem, kas saskan ar uzņēmuma filozofiju, un tāpat kā AS „Swedbank” uzsver, ka nesniedz atbalstu politiskām un reliģiskām grupām.
…