Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:354121
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.06.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Televīzija jau teju gadsimtu ir viens no ietekmīgākajiem medijiem, kas lielā mērā iespaido ikviena cilvēka dzīvi, domāšanu un realitātes uztveri. Tieši vārdu savienojumam “realitātes uztvere” TV sakarā, manuprāt, būtu jāpievērš vislielākā uzmanība. Pēc būtības šis vārdu savienojums raksturo fenomenu, ka, atkarībā no individuālās pieredzes un dažādiem blakus apstākļiem, cilvēks var dažādi uztvert reālas lietas, notikumus utt. Tomēr gadu gaitā, mainoties gan mediju iespējām un darbībai, gan sabiedrības priekšstatiem un īpatnībām, ir vērojama situācija, ka ļoti bieži uztvertā realitāte patiesībā nemaz nav reāla vai arī ir tāda tikai daļēji. Tas gan nenozīmē, ka televīzija vai kāds cits medijs mums nepārtraukti melo, tomēr daudz kas no tā, ko mēs redzam, lasām vai dzirdam medijos, ir visai mākslīgi radīts un tādejādi neatspoguļo “īsto” realitāti, bet gan tā saukto hiperrealitāti.
Sociālā realitāte un tās konstruēšana TV
Lai izprastu hiperrealitātes būtību un TV lomu tās veidošanā, pirmkārt, jāiepazīst tādi jēdzieni kā sociālā realitāte un tās konstruēšana. Sociālā realitāte būtībā ir mūsu ikdienas realitāte, taču tā nebūt nav objektīva lietu un notikumu kārtība, kas eksistē neatkarīgi no konkrētiem indivīdiem. Sociālā realitāte tiek konstruēta grupu, kopienu un kultūru mijiedarbībā, un patiesībā „tas, kā mēs uztveram objektus un kā ar tiem rīkojamies, lielā mērā ir atkarīgs no sociālās realitātes, proti - no kārtības, ko esam izstrādājuši interakcijā.1 ” Tieši šis fenomens sniedz masu medijiem īpašu spēju konstruēt un ietekmēt mūsu sociālo realitāti, jo, pateicoties plašajai auditorijai, tie spēj mijiedarboties ar milzīgām cilvēku grupām un ietekmēt to uztveri un rīcības. Arī mediju analītiķis Niklass Lūmans (Luhmann) apgalvo, ka “realitāte nav iepriekš dota, bet gan tiek nemitīgi konstruēta, tāpēc mediju teksti realitāti nevis atspoguļo, bet gan rada.2”

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties