Telefonaptaujas kā datu iegūšanas metode tiek izmantota salīdzinoši nesen – tā parādījās aptuveni 20. gadsimta otrajā pusē. Īpaši aktuālas tās kļuvušas pēdējo desmit gadu laikā. Telefonaptaujas ir pieskaitāmas pie kvalitatīvo pētījumu metodēm. Lielākoties šī metode tiek pielietota, aptaujājot uzņēmumus un sociālas grupas.
Telefonaptauju pirmā priekšrocība (strenghts) ir aptauju veikšanas ērtums - anketētājiem nav nepieciešams doties pie respondentiem uz mājām (tas ir ļoti laikietilpīgs process), lai iegūtu atbildes uz aptaujas jautājumiem. Šis aptauju veids ir ērts arī no respondentu puses, jo viņi var, neizejot no mājām un nelasot jautājumus, atbildēt uz tiem.
Otrā telefonaptauju priekšrocība ir informācijas kvalitāte. To palīdz nodrošināt datorprogramma, kas vairākus datu sagatavošanas un kontroles posmus veic automātiski. Piemēram, anketās ir iestrādāti nosacījumi, kas nepieļauj kāda jautājuma nejaušu izlaišanu, kļūdīšanos jautājumu pārejās, jautājumu formātam neatbilstošu vērtību ievadīšanu uz vienu un to pašu telefona numuru vai nepiezvanīšanu, kad uz konkrētu dienu un laiku ar respondentu ir norunāta intervija - dators automātiski piedāvā intervētājam telefona numurus no datu bāzes.
Trešā priekšrocība ir tā, ka telefonaptaujas ļauj samazināt pētījuma izmaksas salīdzinot ar tiešajām intervijām (piemēram, tiek ietaupīts papīrs, kas būtu nepieciešams anketu drukāšanai).
Ceturtā priekšrocība ir respondentu sasniedzamība - pa telefonu ir iespējams piezvanīt uz jebkuru valsti, uz jebkuru respondentam ērtu vietu - darbu, mājām vai kādu citu vietu.
Piektā priekšrocība ir laika ietaupīšana - telefonintervijas laiks nedrīkst pārsniegt 10 minūtes (tāpat kā anketēšana “aci pret aci”), taču atšķirībā no citiem interviju veidiem aptaujātājam nav nepieciešams pašam doties pie respondentiem - atliek tikai piezvanīt, rezultātā ietaupot laiku. …