Stratēģisko plānošanu raksturo tāds metožu un darbību kopums, kas ļauj realizēt organizācijas stratēģiskos mērķus. Mērķi tiek apskatīti saistībā ar uzņēmuma tālāko attīstību un piemērošanu apkārtējai videi. Lai varētu efektīvi plānot uzņēmuma darbību ir jāplāno arī uzņēmuma “stratēģiskās biznesa vienības (SBV) jeb atsevišķi darbojošās uzņēmuma apakšvienības, kuras piegādā preces vai pakalpojumus kādai patērētāju daļai…”[5 - 18] Tā kā katra SBV darbojas patstāvīgi un tai ir savi mērķi un uzdevumi, tad pareizi funkcionējot katrai no tām, varēs vieglāk koordinēt arī visa uzņēmuma darbību.
Ir četri stratēģiskās plānošanas galvenie etapi:
1.Uzņēmuma vadības līmenis:
1.1.Vadītāja domas un stratēģijas novērtēšana;
1.2.Kompensācijas, spēcīgās, vājās puses;
1.3.Nozares darbības īpatnības;
1.4.Ziņas par konkurenci un ārējo faktoru ietekmi.…