Būtu jāpiekrīt Henrijam Mincbergam (Henry Mintzberg), ka stratēģijas veidošanai ir savas priekšrocības un trūkumi16 , taču uzskatu, ka, ja rodas tāda situācijai, kad stratēģija uzņēmumam ir trūkums, stratēģiju ir jāpārveido. Interesants ir Ievas Kalves secinājums par stratēģijas pārveidošanas nepieciešamību – tāpat kā pieaugušajiem vairs neder zīdaiņa drēbītes, tāpat uzņēmumam var nederēt vecās stratēģijas. Ieva Kalve nosauc to par “vecāko brāļu problēma”, kad bērniem piedāvā desmit gadus vecākā brāļa palietoto apģērbu - izmērs atbilst, bet tas vairs nav aktuāls. Biznesā šo problēmu sauc par “reiz tas bija derīgs” problēmu.17
No augstākminētā izriet, ka tāpat kā labai esejai ir nepieciešama hipotēze un veiksmīgi veidoti argumenti, lai nonāktu pie secinājuma, tāpat arī uzņēmumam, lai gūtu peļņu ir nepieciešams izvēlēties labu (kā arī ilgtermiņā svarīgu) ideju un veiksmīgu stratēģiju (ko laika gaitā pilnveido atbilstoši mainīgajai videi).
Atziņas
• Panākumu pamatā ir laba ideja un veiksmīga stratēģija.
• Izvēlies tās idejas, kas ir nozīmīgas ilgtermiņā.
• Testē savas idejas.
• Formulē stratēģiju tā, lai tu varētu to izteikt vienas minūtes laikā.
• Stratēģiju ir jāpilnveido, jo mainās vide.
• Stratēģiju ir jāpārveido, lai izvairītos no “reiz tas bija derīgs” problēmas.
…