„Sabiedriskās attiecības ir vadīšanas funkcija, ar kuras palīdzību tiek novērtēta sabiedriskā doma, noteikta indivīda vai organizācijas politika un rīcība saskaņā ar sabiedrības interesēm, kā arī plānota un īstenota rīcības programma, kuras mērķis ir izpelnīties sabiedrības izpratni un piekrišanu”1. Un, lai šo sabiedrības piekrišanu organizācija izpelnītos, tai ir nepieciešams veidot savu reputāciju un tēlu masu medijos. Pēc R. Berglera definīcijas, tēls jeb imidžs ir „vienkāršots, pārnoskaidrots un vērtējošs (novērtēts) priekšstatu tēls, kvazispriedums, kas nepazīst spēkā esamības robežas un empīriski nav pietiekami nodrošināts. Visi cilvēka uztverei, pārdzīvojumam un domāšanai pieejamie priekšmeti vienmēr tiek arī vienkāršoti - pārstrādāti imidžos.”2
Lai izpētītu SIA „Rimi Latvia” tēlu Latvijas nacionālajā presē, es izmantoju Osguda semantisko diferenciāli, kurš balstās uz antonīmiem. Es veicu aptauju mājas lapā www.visidati.lv/pub/210608113/, un kopā tika aptaujāti 73 cilvēki – 20 vīrieši un 53 sievietes.…