Mediji Zviedrijā
Zviedru preses tirgus vienmēr ir bijis spēcīgs. Vairāk kā 75% pieaugušo lasa avīzes. Zviedrijā ir aptuveni 150 drukāto mediju. No tiem, aptuveni 60 tiek izdoti tikai reizi, divas nedēļā un ir diezgan mazs apgrozījums. Periodiskie izdevumi sasniedz četrus simtus, tomēr, stabilu popularitāti ir iemantojuši tikai daži un kā jau daudzās valstīs, apgrozījums samazinās (īpaši ģimenes un sieviešu žurnāliem). Stabilas pozīcijas notur dzeltenā prese. Svenska Dagbladet un Dagens Nyheter divi nozīmīgi izdevumi, kuriem pievienojas dienas ekonomikas avīze Dagens Industri. Populāri ir arī dzeltenās preses izdevumi Aftonbladet un Expressen.
Aptuveni 85% zviedru televīziju skatās katru dienu. Vidējais skatīšanās laiks ir ap 110 minūtēm, kas salīdzinājumā ar rādītājiem Eiropā ir ļoti īss laiks. Televīzijā vadošais ir valsts publiskā televīzija SVT, kas līdzinās Lielbritānijas BBC. SVT ir lielākā televīzija valstī, ar skatītāju skaitu vairāk kā 35% skatītāju visā valstī. Pēdējos gados gan ir pieaugusi konkurence no privātajām televīzijām, piemēram, komerciālais TV4.
2008.gadā radio ikdienas sasniedza 74% zviedru. Vidējais klausīšanās laiks bija 115 minūtes, bet tas arvien krītas, lielākoties mp3 atskaņotāju un interneta dēļ. Vadošā radiostacija ir Sveriges Radio (Zviedru radio), kam pieder 60% auditorijas. Radiostacija piedāvā trīs nacionālus kanālus – P1 (ziņas, kultūra un sabiedriskās lietas), P2 (klasiskā mūzika), P3 (jaunatne) un vienu reģionālu kanālu P4, kas piedāvā ziņu un kultūras lietu programmu 25 reģionos.
…