Viens no būtiskākajiem uzņēmuma uzdevumiem reklāmas izstrādē ir savas mērķauditorijas
noteikšana. Precīzi definēta uzņēmuma mērķauditorija ļauj veidot efektīvas un specifiskas reklāmas,
kas maksimāli sasniedz potenciālos klientus. Lai noteiktu savu mērķauditoriju pēc iespējas precīzāk,
uzņēmumam ir nepieciešama tirgus segmentēšana – patērētāju vajadzību izpēte, to rīcības tirgū un
attieksmes pret mārketinga pasākumiem izpēte. Attiecīgi iespējams izšķirt raksturīgākās tirgus
segmentēšanas pazīmes – ģeogrāfiskās, demogrāfiskās, sociāli ekonomiskās, nacionālās un kultūras,
personiskās un rīcības pazīmes.
1 Attiecīgi raksturīgākajām tirgus segmentēšanas pazīmēm darba
autore sekojoši raksturos un analizēs starptautiskā zīmola Nike mērķauditoriju, tās paradumus un
intereses, kā arī galvenos motivējošos faktorus, kāpēc iegādājas zīmola produktus.
Attiecīgi tam, ka Nike ir starptautisks un viens no pasaulē atpazīstamākajiem zīmoliem, Nike
iepazīstina ar dažādu preču klāstu un attiecīgi veic arī dažādas reklāmas kampaņas viscaur pasaulē –
ASV, Eiropā, Austrālijā, Āzijā un Āfrikā.…