Pēc II Pasaules kara, starptautiskā mārketinga vidē notikušas lielas izmaiņas un radušās jaunas problēmas, un pirms firma nolēmusi pievērsties noieta tirgus organizēšanai, būtu rūpīgi jāiepazīstas ar starptautiskā mārketinga vides īpatnībām. Kā nozīmīgākās pārmaiņas var minēt:
pasaules ekonomikas internacionalizācija, kas attēlojas kā starptautiskās tirdzniecības un kapitālieguldījumu ārzemēs straujš pieaugums,
ASV kā dominējošās valsts lomas zaudēšana saistībā ar pasīvo tirdzniecības balansu un dolāra vērtības izmaiņām pasaules tirgū,
Japānas ekonomiskās varenības pieaugums pasaulē,
Starptautiskās finansu sistēmas stabilizēšanās, nodrošinot brīvu valūtas konvertāciju,
Pasaules ienākumu nobīde pēc 1973.gada par labu naftas ražotājkompānijām,
Tirdzniecības barjeru pieaugums, kas tiek noteiktas iekšējā tirgus aizsardzībai no ārzemju konkurentiem,
pakāpeniska jaunu un apjomīgu tirgu atklāšana. Valsts gatavība pieņemt ārzemju kompānijas preces un pakalpojumus, valsts pievilcību un atbilstību tirgus īpašībām, nosaka konkrētajā valstī eksistējošā ekonomiskā, politiski tiesiskā, kultūras u.c. vides, jo katrai valstij ir sava specifika. Savos centienos noorganizēt tirdzniecību kādā valstī, mārketinga speciālistiem ir iespēja saskarties ar dažāda veida tirdzniecības ierobežojumiem.…