Izvēlējos Latvijas Republikas Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departamenta 2009.gada 23.novembra lēmumu lietā Nr.A8074809/251, tāpēc ka lietā pastāv strīds par to, vai uzņēmēju apvienības (konsorcija) katram no dalībniekiem atsevišķi ir subjektīvās tiesības apstrīdēt un pārsūdzēt uzņēmēju apvienībai nelabvēlīgu iepirkuma procedūras lēmumu. Pieteicēju ieskatā tām šādas tiesības izriet no Publisko iepirkumu likuma 83.panta pirmās daļas2, Persona, kura ir vai ir bijusi ieinteresēta iegūt tiesības noslēgt iepirkuma līgumu vai pretendē uz uzvaru un kura saistībā ar konkrēto iepirkuma procedūru, uz kuru attiecas šis likums, uzskata, ka ir aizskartas tās tiesības vai ir iespējams šo tiesību aizskārums, ko rada varbūtējs Eiropas Savienības normatīvo aktu vai citu normatīvo aktu pārkāpums, ir tiesīga iesniegt iesniegumu par kandidātu vai pretendentu atlases noteikumiem, tehniskajām specifikācijām un citām prasībām, kas attiecas uz konkrēto iepirkuma procedūru, vai par pasūtītāja vai iepirkuma komisijas darbību iepirkuma procedūras norises laikā. Savukārt Iepirkumu uzraudzības birojs, atsaucoties uz to pašu tiesību normu, uzskata, ka šādas tiesības ir tikai visiem uzņēmējiem kopā, bet ne vienam vai dažiem no viņiem atsevišķi, kā tas ir noticis šajā lietā. Uzskatu, ka galvenais secinājums šajā lietā ir tas, ka Senāts pasaka, ka Publisko iepirkumu likuma 83.panta pirmā daļa tieši nesniedz atbildi uz šajā lietā risināmo jautājumu, proti, tā ne aizliedz, ne atļauj konsorcija dalībniekam katram atsevišķi apstrīdēt iepirkuma procedūras rezultātu. Arī vērtējot līdzšinējo Eiropas Kopienu tiesas judikatūru par direktīvas Nr. 89/665/EEK 1.pantu3, secināms, ka direktīvas norma, nav noteikusi to personu loku, kurām ir tiesības apstrīdēt iepirkuma procedūras rezultātus. …