Speciālā izglītība tika radīta deviņpadsmitajā gadsimtā ar nolūku garantēt visiem bērniem tiesības uz izglītību. Tika izveidotas no kopējās izglītības plūsmas nošķirtas struktūras "bērnu invalīdu" - tagad parasti sauktu par "bērniem ar speciālām vajadzībām" - izglītošanai. Tām sekoja citas struktūras. Pašreizējā tendence ir šo bērnu integrācija kopējās izglītības plūsmas skolu speciālās vai parastajās klasēs. Kopumā pirmā integrācijas forma aprobežojās ar speciālu klašu izveidi kopējās plūsmas skolās, kam tikai vēlāk sekoja integrācija pēc būtības. Latvijā, speciālā izglītība ir attīstījusies pēc līdzīgas shēmas kā vairumā ES valstu. Tā vispirms tika realizēta atsevišķās skolās, tad pārvietota uz atsevišķām klasēm un visbeidzot visai nesenā pagātnē integrēta kopējā izglītības plūsmā. Vairumā valstu daļa bērnu ar speciālām izglītības vajadzībām ir integrēti kopējā izglītības plūsmā. Šajos gadījumos skolotājs tos māca tāpat, kā visus citus bērnus. Vairumā valstu, kurās viena vai otra veida integrācīja ir organizēta, skolotājam pedagoģisku atbalstu sniedz dažādi profesionāļi.…