Mācību kursa „Sociālo pētījumu metodes” ietvaros esam uzzinājuši diezgan daudz par pētījumu teorētisko daļu- sākot ar to, kā precīzi noformulēt pētījumu un pētāmo problēmu, beidzot ar metodoloģijas izvēli un datu analīzi. Kursa ietvaros paši veicam pētījuma pilotāžu, praktiski izmēģinot teorijā apgūto. Vēl viens posms- izpētīt profesionāļu veiktu pētījumu, analizēt un sasaistīt ar teorijā apgūto.
Es izvēlējos analizēt Latvijas Republikas Ministru kabineta mājaslapas datu bāzē atrodamo pētījumu ar nosaukumu „Latviešu valodas prasme un lietojums augstākās izglītbas iestādēs: mazākumtautību izglītības satura reformas rezultāti”. Atklāti sakot, izvēlēties pētījumu man bija diezgan sarežģīti, jo es neorientējos pētījumu datu bāzēs, es vēl nemāku atlasīt derīgos datus un pētījumus. Izvēlējos šo pētījumu galvenokārt tādēļ, ka tas izskatījās diezgan saprotams, lakonisks, akurāti veikts, ar dažādiem pielikumiem- tabulām un datu aprakstiem. …