Esejas autores maģistra darba izvēlētā tēma ir “Iestādes vadītāja kompetence/pozīcija dažādu paaudžu pedagogu darba sinhronizācijā kopīgu organizācijas mērķu sasniegšanai”. Esejas autore vēloties izpētīt arī vēsturisko skolotāju aptuveno vecuma sadalījumam izglītības iestādēs, esejas autore nonāca pie tēmas, kas ļaus ieskatīties skolotāju vecuma sadalījumā no 1980. līdz 1991. gadam. Arī mūsdienās aktuāls ir skolotāju vecuma sadalījums izglītības iestādē, jo izglītības iestādes vadītājam ar visa vecuma skolotājiem ir jāsastrādājas, jāatrod kopīga pieeja, lai virzītu savus darbiniekus uz vienotu mērķu sasniegšanu. Iestādes vadītājam jāsaskaras ar dažādām sadzīviskām problēmām, kas iespējams ir saistītas ar skolotāju vecumu, piemēram, gados jaunās skolotājas var doties bērnu kopšanas atvaļinājumā, bet gados vecākas skolotājas iespējams domās jau ir par došanos atalgotā pensijā. Viedokļi par to gan var atšķirties un būt pretrunīgi.
Esejas pētījuma jautājums: kāds ir bijis aptuvenais vecuma sadalījums skolotāju vidū izglītības iestādēs no 1980. līdz 1991. gadam?…