Stereotipi ir iesīkstējuši uzskati jeb pārspīlēti un neobjektīvi priekšstati par kādu cilvēku grupu. Bieži vien tie ir negatīvi un ļoti vienkāršoti, balstīti uz aizspriedumiem, nevis uz faktiem. Stereotipi nostiprinās cilvēka atmiņā un pretojas pārmaiņām un faktiem, kuri pierāda pretējo. Stereotipi ir saistīti nevis ar pašu indivīdu, bet ar citu cilvēku domām par to. Stereotipi par skolotājiem pieder pie sociālo stereotipu grupas - vecāku vai sabiedrības iemācītas uztveres shēmas. “Stereotipi atvieglo un paātrina partnera uztveri, taču ļoti bieži tie var izrādīties melīgi un nepiemērojami konkrētajam partnerim”(Omārova, 1998). Pedagoģe I. Šulmane un mediju eksperts S. Kruks ir pētījuši stereotipu atspoguļošanu preses izdevumos un secinājuši, ka “žurnālisti ir biežākie izteikumu autori” (Kruks, Šulmane, 2001). Tikai 5% no pētītajām publikācijām stereotipi tiek kritiski apspriesti. Stereotipu pieņemšana no mediju un auditorijas puses veicina esošās situācijas un attieksmes uzturēšanu. “Stereotipu laušana var notikt tikai atšķirīgu viedokļu sadursmē” (Kruks, Šulmane, 2001). …