1.Galvenā varone sāk rakstīt dienasgrāmatu pēc mammas ierosinājuma.
2.Rugetta nezina, kā pareizi jāraksta dienasgrāmata. Viņa nolemj veidot piezīmes.
3.Galvenā varone apgalvo, ka viņa necieš zēnus.
4.Rugetta konstatē, ka puišu un meiteņu attiecības, kā arī dzīve kopumā ir smaga.
5.Meitene bieži savas izjūtas saista ar dabas parādībām.
6.Galvenajai varonei ik pa laikam ir problēmas un dažādi starpgadījumi ar puišiem. Tieši viņi jauc klases saliedētību.
7.Klases ludziņā Rugettai tiek iedalīta pamātes loma. Meitenei rodas jautājums, kas viņa patiesībā ir.
1.Kādā pavasarī Dandzeniekos pie Silezera ierodas divi brāļi ar savām ģimenēm.
2.Viens brālis pieņem uzvārdu Sveķis, bet otrs - Āboliņš.
3.Lielskungs uzdod viņiem iekopt aizaugušo Silezera stūri. Āboliņš ar savu ģimeni uzkāpj kalnā, bet Sveķis paliek lejā.
4.Pirmais darbs, ko abi saimnieki veic, ir ūdens dzīslas meklēšana. Lejas saimnieki to atrod ātrāk.
5.Kalna saimnieki ņem to ļaunā un uz lejas kaimiņiem raugās ar neuzticību, jo ūdens dzīslu atradusi Sveķa sieva.
6.Gan ar mājas celšanu, gan citiem darbiem lejas saimnieki vienmēr ir priekšā saviem kaimiņiem.
7.Kaimiņu nesaskaņas kļūst arvien lielākas līdz pāraug naidā.
1.Galvenā varone uzaugusi ļoti skaistā vietā. Pat tuvumā esošie kapi viņai ir mīļi, jo tur guļ viņas tēvs.
2.Tagad gan Rasmai tie vairs nepatīk.
3.Agrāk necilā ogļu deģa mājiņa, kura atrodas pavisam netālu, viņai nepatika, līdz vienu vasaru meitenei tā kļuva pat ļoti mīļa.
4.Pavasarī pēc ogļu deģa nāves mājiņā ievācas kāds vīrs, kurš jau pirmajā tikšanās reizē iemanto meitenes simpātijas.
5.Ogļu deģim ir dēls, kurš Rasmai šķiet smieklīgs.
6.Meitene ar nodomu cenšas uzturēties vietās, kur varētu sastapt jaunos kaimiņus.
7.Kādā no tikšanās reizēm Rasmas skatiens sastopas ar Spodra skatienu.…