Šajā darbā pievērsīšos reklāmas tēmai un tieši bērniem adresētajai reklāmai- kāda tā ir un vai tādai vispār jābūt! Vai Latvijā nevajag sekot to valstu piemēram, kur bērniem adresētās reklāmas TV ( kā ietekmīgākajā un izplatīšanas ziņā visplašākajā medijā) pilnībā aizliegtas?
Darba virsraksts ir nedaudz pārfrāzēts virsraksts kādai ziņu aģentūras LETA ziņai – “Bērni jāsargā no reklāmām” *(1). Tādu aicinājumu izteikusi ASV psihologu asociācija pētījumos secinot jau tāpat skaidru faktu- bērni, kuri vēl nav sasnieguši astoņu gadu vecumu nav spējīgi saprast, ka televīzijas reklāmas nav reālas. ASV psihologus bažīgus dara “tukluma” epidēmija bērnu (un arī visas aizokeāna nācijas) vidū, jo visbiežāk reklamēti tiek neveselīgi pārtikas produkti- ātrās uzkodas, saldumi, gāzētie dzērieni. Jaunākie dati liecina, ka neveselīgi tuklo bērnu skaits strauji pieaug arī Eiropā- katru gadu aptuveni 400 000 skolas vecuma bērni piepulcējas tiem, kuri cieš no liekā svara.*…