Vizualitātes laikmetā ir grūti izspiest finansējumu „smukām bildītēm”, bet mazs budžets aicina improvizēt un nevis tiekties pēc līdzināšanās visiem citiem, bet pavērst to kā sava imidža sastāvdaļu, jo patiešām saturīgu kvalitāti nevajag ietīt spožā papīriņā, kas apžilbina acis, bet atrofē smadzenes. Diemžēl improvizēt ir grūti tad, ja valsts uzliek grožus un palēnina gaitu – Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā ir teikts, ka sabiedriskās televīzijas galvenais uzdevums ir sabiedriskā pasūtījuma programmu izplatīšana un veidošana, tātad ir pavisam viegli apturēt jebkādus centienus pretoties, jo tie nesaskan ar valsts gribu. Un ir grūti iestāstīt šai pašai valstij, ka viņas uzdevumu atmosfēra nemainās jau gadiem un ka tikai to dēļ krītas LTV popularitāte. Protams, nevienam jau nav īsti skaidrs, ko reālais (nevis teorētiskais) skatītājs patiešām grib redzēt, taču nemēģinot pie atbildes nonākt nav iespējams. Vienīgais patiešām ticamais rādītājs šajā jautājumā ir nevis tas, ko cilvēki šobrīd visvairāk skatās, bet tas, par ko viņi būtu gatavi maksāt, lai skatītos. Esmu droša, ka, ja par pilnīgi jebkuru pārraidi būtu jāmaksā, skatītājs ilgāk pārdomātu savu izvēli, nevis paliktu pie pirmā, kas „izskatās interesanti”. Izklaides žanrs pēkšņi zaudētu savu šķietami negāžamo karaļa troni mūsdienu televīzijā, jo es uzskatu (un lielākā daļa sabiedrības, manuprāt), ka daudz noderīgāk savu naudu būtu ieguldīt informatīvā raidījumā, nevis kārtējā no ārzemēm nopirktajā šovā ar mūsu zemes „slavenībām”, kuru dzīves šobrīd ir daudzu eksistences centrā.
Līdzšinējais finansējuma plānojums sabiedriskajai televīzijai – valsts dotācijas un daļēji arī ienākumi no reklāmām – ir pilnībā pieņemams, jo tāpēc jau tā ir sabiedriska, nevis komerciāla televīzija, tomēr vairāk un citādāk būtu jādomā par to, kur šīs finanses likt. Vai tiešām ir vērts akli pakļauties sabiedrības un valdības spiedienam, kas acīmredzami ved sabiedriskos medijus tikai postā? Varbūt vajag pamosties un improvizēt, un pat mainīt savu tēlu un indentitāti, ar kādu sevi pozicionēt Latvijas mediju telpā.
…