Sabiedrisko attiecību vieta un loma Latvijas biznesā un valsts institūcijās
Sabiedrisko attiecību speciālists Latvijā ir vēl salīdzinoši jauna profesija. Saskaņā ar profesijas standartu, sabiedrisko attiecību speciālists: novēro savas organizācijas/uzņēmuma darbības ārējās vides un iekšējā stāvokļa attīstību. Informē, komunicē un pārliecina. Veicina saprašanos, rada un saglabā uzticēšanos. Brīdina par iespējamiem konfliktiem. Sekmē dažādu publiku atbalstu organizācijas darbībai. Veicina darbinieku lojalitāti organizācijai.
Mūsdienās daudzi uzņēmumi vēl nesaprot sabiedrisko attiecību nozīmīgumu uzņēmumā. Vairums uzņēmēju domā, ka sabiedrisko attiecību speciālistam ir jābūt kā burvju māksliniekam, kuru var izsaukt krīzes situācijā, viņš pavicinās burvju nūjiņu un visas problēmas tiks atrisinātas. Diemžēl tā tas nenotiek… Un tad uzņēmējs jūtas vīlies un uzskata, ka no sabiedrisko attiecību speciālista jau nav nekādas jēgas, un kāpēc gan lai tādu algotu ikdienai.
Ir arī daļa uzņēmēju, kas uzskata, ka ja jau par viņiem neko sliktu nerunā, tad viņiem nav vajadzīgs sabiedrisko attiecību speciālists. Bet tad man ir atkal pretjautājums – vai par jums runā tikai labu, vai nerunā vispār, jo nav ne jausmas, ka tāds uzņēmums vispār eksistē? Ja neviens nezina ar ko nodarbojas jūsu uzņēmums, tad tieši jūs esat tie, kuriem šis speciālists ir visvairāk nepieciešams, jo tas nozīmē, ka uzņēmumam nav izstrādāts labs uzņēmuma korporatīvais tēls, nav iedibināta saikne ar medijiem un varbūt nav tik daudz klientu, kuri varētu būt, ja viņiem būtu ziņas par jūsu darbību. Šīs un daudzas citas lietas var būt uzņēmuma bankrota cēlonis, ja nav sabiedrisko attiecību speciālista. …