Jebkuras nozares vai organizācijas dzinējspēks ir stratēģija. Tas ir intelektuālais spēks, kas palīdz organizēt, noteikt prioritātes un aktivizēt organizācijas darbību. Nav stratēģijas – nav enerģijas. Nav stratēģijas- nav noteikta darbības virziena. Nav stratēģijas – nav virzītājspēka. Nav stratēģijas – nav iedarbības.
Džims Lukaševskis
Ar katru gadu pieaug sabiedrisko attiecību loma un nozīme organizāciju un institūciju attīstības procesā. Sabiedrisko attiecību speciālisti ir kā vidutāji starp konkrēto uzņēmumu un sabiedrību. Viņu pienākumos ietilpst ne tikai organizācijas tēla veidošana, bet arī dažādu problēmu risināšana. Lai sabiedrisko attiecību process noritētu veiksmīgi un rezultatīvi, nepieciešama ar sabiedriskajām attiecībām saistītu aktivitāšu plānošana un organizēšana. Lai sekmīgi realizētu sabiedrisko attiecību plānu, nepieciešams rūpīgs un akurāts sagatavošanās darbs. Bez šaubām, sabiedrisko attiecību plānošanas procesu var ietekmēt dažādi faktori. Lai analizētu šos ietekmes faktorus, nepieciešams apskatīt sabiedrisko attiecību plāna izveides procesu.
Dažādi sabiedrisko attiecību pētnieki piedāvā dažādus plāna punktus šī procesa plānošanai, tomēr lielākoties tie ir līdzīgi, tikai secība atšķiras.
…