Iesākumā es gribēju visu izdarīt 15 minūtēs, lai pierādītu, ka šādā īsā laika posmā varu ne tikai aizskriet un „izsist” sev nepriekškam vajadzīgu bankas aizdevumu, bet arī uzrakstīt eseju, kas jauki apstāstītu šāda bankas reklāmas solījuma ne visai ētisko dabu. Nesanāca. Jūs jau paši zināt, ko par to teiktu Vonegūts, latviski korektajā tulkojumā.
Tad ķēros pie glābējriņķa Yahoo izskatā, par ēsmu izliekot apstāstāmo problēmu: „reklāmas ētika”. Uzzināju vismaz 185 elektroniskas adresītes, kur idejas pasmelties un ķēros pie darba.
Izrādās, Latvijas Republikā par reklāmas ētiku var sākt mācīties jau no 15 gadu vecuma, Rīgā, Ogrē vai Liepājā iegūstot reklāmas servisa komercdarbinieka specialitāti. Šādam 4 gados izceptam jaunajam guru būs prast strādāt reklāmas servisa uzņēmumā vai ražošanas uzņēmumu marketinga un realizācijas nodaļās, veikt neliela kolektīva darba plānošanu, izpildi, izpildes kontroli un saimnieciskās darbības analīzi tirgvedības jautājumos; pieņemt lēmumus, kas balstās uz zināšanām par tirgus ekonomikas likumsakarībām, LR likumdošanas prasību izpildi un radošu attieksmi pret profesionālu uzdevumu veikšanu un, visbeidzot, veidot reklāmas tekstu, noteikt izmaksu aprēķinu, veikt saimnieciskās darbības uzskaiti.1 Tas ir labi, padomāju, ka jau tiek audzināta jaunā maiņa, kurai būs amatvidusskolas solā ielikts talants izdomāt jaunus un visnotaļ ētiskus reklāmas saukļus, kas nākotnē aizvietos „Sitīsim cūciņas!” un citus tam līdzīgos.…