Izvirzītās problēmas aktualitātes vērtējums
A. Kuzņecova idejas ir ļoti nozīmīgas – funkcionālais analfabētisms ir patiešām nozīmīga problēma, to apstiprina arī rakstā iekļautie dati par funkcionālajiem analfabētiem (cilvēkiem, kuru lasīt un rakstīt prasmes nav pietiekamas, lai veiktu ikdienā nepieciešams lietas, kaut vai uzrakstīt iesniegumu, parakstīt līgumu, iepriekš ar to iepazīstoties u.tml., arī nespēja uztvert sarežģītākus tekstus). Turklāt biedējošs šķiet fakts, ka analfabētu skaits tikai pieaug. Tas nav saistāms ar apstākli, ka ir kļuvusi sliktāka izglītības sistēma, drīzāk ir palielinājies kopējais dzīves ritms, kas prasa operēt ar īsiem tekstiem, spēt ātri reaģēt – līdz ar mobilo telefonu un elektrisko saziņas līdzekļu attīstību cilvēki ir kļuvuši sasniedzami praktiski patstāvīgi.
Autors vairākkārtīgi nonāk pie atziņas, ka nepieciešams pārskatīt izglītības sistēmu, pašu pieeju mācību procesam, lai tiektos mazināt funkcionālā analfabētisma attīstību, tomēr tai pat laikā nedaudz pretencioza ir izmantotā atsauce un salīdzinājums ar agrāko gadu skolām, kad tika atļautas autoritatīvas audzināšanas metodes. Lai arī pats autors norāda, ka viņš neaicina bērnus pērt, lai tādējādi piespiestu mācīties, taču viņš vienlaicīgi aktualizē problēmu par iespējamām mācību procesa reformām, kas sekmētu skolēnu motivāciju un sasaistītu iegūstamās zināšanas un prasmes ar reālijām ārpus izglītības programmas.
…