„Zilonis un blusa” ir pirmā no daudzajām Čārlza Hendija grāmatām, kas izdota latviešu valodā. Čārlzs Hendijs ir pasaulē plaši pazīstams sociālfilozofs un daudzu grāmatu par biznesa vadību un organizāciju attīstību autors. (Hansabanka mājas lapa, www.hansabanka.lv, 19.04.2007.) Viņš strādājis par izpilddirektoru naftas kompānijā, par ekonomistu, par profesoru Londonas Biznesa skolā un Warden of St George's House Karaliskajā akadēmijā, taču savas dzīves otru pusi nolēmis veltīt radošam darbam – grāmatu rakstīšanai.
Rakstot grāmatu Hendijs ir izmantojis veiksmīgu metaforu – zilonis un blusa, kas atbilstoši apzīmē lielas organizācijas un neatkarīgus indivīdus vai mazas organizācijas. Grāmatas galvenais mērķis ir iepazīstināt lasītāju ar ziloņu un blusu savstarpējām attiecībām un iespējamo attīstību un izaugsmi. Tā vēsta par to, ka pasaulē lielajām organizācijām jeb ziloņiem ir jāpārdomā sava funkcionalitāte un attiecības ar blusām - talantīgiem indivīdiem un mazām, neatkarīgām organizācijām. Čārlzs Hendijs uzsver, ka ar laiku tieši blusām piederēs arvien vairāk intelektuālā kapitāla, nodrošinot elastīgumu un jaunradi, kas tik ļoti nepieciešama ziloņu izdzīvošanai un izaugsmei.
Hendijs raksta, ka agrāk lielākā pārsvarā pastāvēja ziloņi, kuru rokās arī bija koncentrēta lielākā varu, taču ar laiku tirgus daļu sāk iekarot blusas, un ziloņiem ar to ir jārēķinās. Mūsdienās patiešām pieaug mazo un neatkarīgo organizāciju skaits, kas pastāv pašas par sevi vai sadarbojas ar lielajām organizācijām. Tā kā grāmata tapusi samērā nesen, tajā apskatītās problēmas ir aktuālas, kā arī autora paredzējumi pamazām sāk piepildīties. Aizvien vairāk cilvēki vēlas kļūt neatkarīgi un dibina savus uzņēmumus vai, citiem vārdiem sakot, uzsāk savu individuālo darbību.
…