Lielveikali savā mārketingā izmanto dažādus tehniskus un psiholoģiskus trikus, kurus klients pirmajā brīdī nemaz nepamana. Šie mārketinga instrumenti ir balstīti uz ilggadējiem pētījumiem, taču no ētikas viedokļa to pielietošana bieži vien apstrīdama. (DNB 2003). Kopumā, pētot šo tēmu, atklāju, ka lielveikalā vien tiek izmantoti vismaz 12 psiholoģiski triki, kas liek pircējam iegādāties vairāk preču.
Lasot dažādus avotus apstiprinājās mana hipotēze par to, ka mārketings un reklāma cieši turas kopā ar psiholoģiju. Šīs divas zinātnes nav atdalāmas. Tās visu laiku ir bijušas un būs nešķiramas. Reklāma ir sarežģīts process, kas balstās uz dažādiem pētījumiem un teorijām. Reklāma ne visiem ir tīkama un tā tiek mums arī uzspiesta. Patērētājs pat neapzinās momentus, kuros tiek pakļauts psiholoģiskam teroram. Tas notiek gan lielveikalos, gan TV, gan drukātajos medijos un uz ielas. Iegūtā informācija manī raisīja lielāku interesi par šo tēmu un es vēlētos turpināt pētījumus šai virzienā.
…