Apskatei izvēlējos 3, manuprāt, svarīgākos konceptus jebkura projekta realizēšanai, tie ir- klientu segmentēšana, procesu plānošana un procesu modelēšana.
Klientu segmentēšana ir klienta bāzes daļas izvēle, pamatojoties uz jebkuriem kritērijiem: dzimumu, pirkumu skaitu, iztērētās naudas summu. Piemēram, var atlasīt klientus ar desmit pasūtījumiem vai tos, kuri veikalā iztērēja vairāk nekā simts eiro, lai nosūtītu ekskluzīvus piedāvājumus tikai viņiem.
Klientu sadalīšana segmentos ļauj palieliniet klientu lojalitāti, proti, personalizēt savu saturu, nevis sūtīt visiem vienu un to pašu ziņojumu, kas, manuprāt, ir svarīgi- pielāgoties konkrētiem klientiem individuāli. Segmentēšana samazina mārketinga izmaksas, piemēram, nesūtot īsziņas par kampaņu tiem, kas tajā jau ir piedalījušies. Ļauj veikt starpkanālu sūtījumus: sazināties ar klientu dažādos kanālos, atkarībā no viņa vēlmēm un kontaktu pieejamības. Kā arī pielāgot sūtījumu biežumu klientu grupām ar dažādām aktivitātēm.
Ja, protams, kompānijas vadītājs nav kāds absolūts monopolists, klientu bāzes segmentēšana ir nepieciešama un neatņemama sastāvdaļa. Tas ir vajadzīgs tur, kur pastāv konkurence. Jo lielāka konkurence nozarē, jo