Piemērs, kurā izpaužas patērētāja preferences, varētu būt šāds:
Patērētājs dodas uz preču tirgu un vēlas iegādāties mobilo telefonu. Viņa izvēli mobilā telefona iegādē nosaka dažādi faktori, kas ir viņa personīgās preferences. Pirmais, kas nosaka viņa izvēli ir telefona ražotājfirma. Jo ir cilvēki, kuri neatdzīst jebkuru telefona ražotājfirmu, un ir apmierināti tikai ar noteiktu un sev patīkamu. Pēc tam viņa izvēli nosaka kāda tipa telefonu viņš vēlas (atbīdāmu, klasisku, pagriežamu vai atveramu). Pie šīs kategorijas var pieskaitīt arī vai patērētājs vēlas mobilo tālruni ar vai bez skārienekrāna. Kā arī ja ir izvēle, tad patērētājs arī izvēlas sev tīkamāku telefona krāsu, jo dīvaini izskatītos, piemēram, biznesmenis ar telefonu rozā krāsā.
Tālākās preferences atkarīgas no mobilā telefona funkcijām un tam, kas viņā ir iekšā. Kāda ir atmiņa, kādus formātus atbalsta, cik ilgs ir baterijas darbošanās laiks, kādi ir īsziņu parametri, fotokameras parametri, kāda ir piekļuve internetam un citas patērētājam svarīgas īpašības un funkcijas.
…