Tas nav nekāds noslēpums, ka pirms svētkiem lielai daļai preču tiek noteiktas atlaides, nereti atlaides piešķir arī precēm, kas noveco vai derīguma termiņš tuvojas beigām. Atlaides netiek piešķirtas velti, pārdevēji šādā veidā gūst vairākus labumus.
Viens no iemesliem ir iespēja gūt daudz lielāku peļņu nekā ikdienā. Ja precēm piešķir atlaides pirms svētkiem, kad veikalos ir daudz vairāk cilvēku nekā ikdienā, kuri tikai to vien dara, kā meklē, ko nopirkt uz svētkiem, kas tuvojas, tad preces ar atlaidēm tiek pieprasītas visvairāk. Domāju tas ir tāpēc, ka cilvēki apzinās, ka viņiem ir iespēja nopelnīt, bet veikals savukārt no preces iepriekšējas cenas ir nolaidis pāris procentus no paša uzliktā uzcenojuma, tādējādi apgrozībā nonāk daudz vairāk preču un var teikt, ka beigās ieguvējs ir gan pats pircējs, gan arī pārdevējs.…