Par postmodernismu amerikāņu filmā “Cīņas klubs” var runāt gan formas, gan satura aspektā.
Filmas tēma ir saistīta ar identitātes meklējumiem. Kā zināms, postmodernismu raksturo tradicionālo identitātes avotu- ģimenes, sociālās grupas, reliģijas, profesijas, tautības u.c. –zudums. “Cīņas kluba” galvenā varoņa dzīvē nav vietas ģimenei, ne arī reliģijai, tautībai utt. Vienā no epizodēm, domājot atbildi uz jautājumu, kas viņš ir, beigās atbild: Patērētājs. Viņš tā arī dzīvo- kā “atbilde” uz reklāmām, pēc principa “iepērkos, tātad eksistēju” - iegādājas dažādas lietas, iedzīvinot savā mājvietā preču katalogu lappuses. (Sākumā, kad tiek rādīts viņa dzīvoklis, uz ekrāna pie dažādām lietām redzami uzraksti, kādi ir katalogos- firmu nosaukumi, cenas utt.) Pērk droši vien ne jau to, ko patiešām vajag, bet to, kas var būt kā zīme viņa sociālajam stāvoklim. Kopiju piedāvājumā mēģina atrast “galdu, kas vislabāk izteiktu viņa personību.” …