Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:836059
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.01.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Pastāv dažādi izpētes veidi, tomēr labākais kā uzzināt cilvēku domas ir aptauja. Aptaujas laikā intervētājs iegūst atbildes, kuras apstrādājot iegūst informāciju par izpētes objektu. Cilvēki, kuri dod informāciju ir respondenti. Aptauja spēj dot 5 tipu informāciju: faktus, zināšanas, domas, attieksmi un ‘'uzskatu atskaiti’' (behavioral report). Kopumā var izdalīt diva veida aptaujas tipus- intervija un anketēšana. Veicot aptauju ‘'jāiziet cauri’' 14 etapiem:
# Konceptualizācija- pētījuma problēmas, mērķu, uzdevumu, hipotēžu definēšana.
# Shematizācija- izmantojamo procedūru un izlases noteikšana. Šeit jāizvēlas vai pētījums būs vienreizējs (komperatīvs vai monogrāfisks) vai longitudināls. Pastāv 5 veida longitudinālie pētījumi- sociālie experimenti, trenda pētījumi, kohortas pētījumi, paneļa pētījumi, arī psiholoģiskie testi. Katram no tiem ir savi nosacījumi, bet kopumā tie raksturīgi ar to, ka aptauja tiek atkārtota pēc kāda laika posma.
# Instrumentārija sagatavošana- šeit jāizšķiras, kāda veida aptauja tiks veikta- anketēšana vai intervēšana. Jāpievērš uzmanība anketas saturam, tipam, formai (aprakstošs jautājums- aprakstoša atbilde, ‘'termometra skala’' utt.), vārdu (jautājumu) formai, jautājumu kārtībai. Veicot intervēšanu jācenšas ievērot maximāli pieļaujamais intervijas laiks- tiešās (cilvēks pret cilvēku), intervijas maksimāli var ilgt 45 minūtes, telefonintervijas- 20 minūtes. Tāpat būtiska nozīme jāpievērš sociāldemogrāfiskajai daļai. Veidojot anketu svarīgi pievērst uzmanību ‘'atvērto’' un ‘'noslēgto’' jautājumu mijiedarbībai, to saskaņošana ļaus iegūt daudz vairāk informācijas. Lai iegūtu apstiprinājumu tam, ka respondents devis patiesu atbildi, var iekļaut kontroljautājumu. Lai spētu piesaistīt respondenta uzmanību un atsaucību, svarīgi arī sakārtot jautājumus pārskatāmā, loģiskā secībā (anketa). Intervijas gaitu un arī vēlāko atbilžu ‘'nolasīšanu’' paātrinās jautājumu un atbilžu kodēšana.
# Plānošana- tās laikā tiek noteikts kas, kā, kad un kur notiks aptauja.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1179415
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties