Plaģiātisms ir ļoti izplatīta problēma visā pasaulē un visās jomās. Mūsdienās ar plaģiātismu var saskarties modes industrijā, elektro preču tirgū, mūzikas un video nozarē, kā arī daudzās citas jomās ieskaitot izglītību. Tas jau vairs ne vienam skolotājam nav noslēpums, ka liela daļa studējošo studenti iesniedz plaģiātismus. Attīstoties modernajām tehnoloģijām, piemēram, internetam, studenti arvien vairāk izmanto iespēju pārkopēt materiālus un, uzliekot savu vārdu, iesniedz kopijas kā savus darbus. Un cilvēki ir tik slinki, ka viņi, protams, izmanto šādu iespēju. Un es domāju, ka šī problēma pastāvēs tik ilgi, kamēr pastāvēs cilvēce. Un ar to cīnīties ir ļoti grūti, un noķert to studentu, kas iesniedz plaģiātismu ir vēl grūtāk. Bet ja runājam par plaģiātismu, tad man ir jautājums, kas tad īsti ir plaģiātisms? Izmantot citātus jau drīkst, protams, norādot atsauces no kādas grāmatas un kāda autora tas ir ņemts. Bet es domāju ,ka bez problēmām var sanākt tā, ja vairākiem studentiem sanāk rakstīt par vienu un to pašu tēmu, ka viņiem darbi būs ļoti līdzīgi, tikai savādāk noformulēti. Jo ja viņi izmanto vienu un to pašu literatūru, tad ir ļoti iespējams, ka tie darbi būs ļoti līdzīgi. Jo bieži skolotāji uzskata darbu par plaģiātismu arī tad, ja vienu un to pašu domu noformulē ar savādākiem vārdiem. Un kā tad lai es pierādu to, ka es pats to darbu esmu rakstījis. Un vēl jo vairāk, ja man līdzīgs darbs ir sastopams internetā, kas arī ir ļoti liela varbūtība. Tad kā lai es pierādu, ka es pats esmu rakstījis to darbu. Man pašam pat ir sanācis tāds variants, ka mani nosoda par to, ka es esmu devis norakstīt. Toreiz gan tas bija k.d., kur skolotāja bija sataisījusi katram skolniekam savu variantu. Bet sanāca tā, ka viens kursa biedrs nāca pēc tam rakstīt to darbu, jo nebija bijis skolā, un viņam iekrita mans variants, un skolotāja pati nepaskatoties, iedeva tādu variantu kurs bija jau bijis. Un protams, ka mūsu darbi sakrita, ne 100 %, bet ļoti līdzīgi bija. Un skolotāja teica, ka es esmu viņam devis norakstīt. Un pierādīt jau es arī neko nevarēju, tie darbi tiešam bija līdzīgi, bet to, ka es nebiju devis norakstīt, nekādi skolotājai nevarēju pierādīt.…