Prezentējot kādu lietu, preci vai darbu, liela uzmanība ir jāpievērš tam, kā cilvēks to dara un pasniedz. Uzstājoties auditorijas priekšā, klausītāju uzmanība tiek pievērsta ikvienam runātāja sīkumam – sākot no ārējā izskata, kustībām un ķermeņa valodas, balss, dažādiem papildelementiem (diagrammas, tabulas, attēli, paraugi) un citiem faktoriem, un visbeidzot ar pašu vēstījumu – prezentācijas tekstu. Lai cik lielu nozīmi runātājs piešķirtu savas runas vārdiskajam ietērpam, 60-80% informācijas par tematu, par attieksmi pret auditoriju un kompetenci, par runātāju kā personību klausītāji uzzinās, pamatojoties uz to informāciju, ko norādīs runātāja balss intonācija, ārējais izskats, ķermenis, roku kustības un mīmika. Turpmākajā darba izklāstā konkrētāk tiks aplūkots tieši pirmais iespaids un tā radīšana kā noteicošais faktors auditorijas ieinteresētībai, uzmanības piesaistei un noturēšanai klausoties runu vai prezentāciju.…