Saskarsmē veidojas arī bērna ego. Ego ir atbildīgs par personības saglabāšanu, nepārtrauktību, identitāti(4.). Ego ir cilvēka spējas atrast vislabāko vai arī vienīgo iespējamo veidu, kā apmierināt savas vajadzības. Ego nozīmē ne tikai izdomu un atjautību, bet arī spēju atlikt un ierobežot apmierinājumu. Piemēram, gribasspēks ir paradums un spējas regulāri atturēties no šobrīd patīkamā un paciest šobrīd nepatīkamo, lai sasniegtu kādu vēl svarīgāku, bet attālu rezultātu. Gribas piepūle tiek izjusta kā saspringums, slogs, grūtības. Tomēr psihiskā dzīve ir vēl sarežģītāka. Ārpasaule ir ne tikai, un pat ne tik daudz dabas vide, kā cilvēku savstarpējās attiecības, un arī tās ir svarīgas jau kopš zīdaiņa vecuma.
Peldēšanas nodarbībās mēs saskaramies ar vairākām problēmām, un cenšamies tās novērst. Lai atrisinātu šīs problēmas ieteicams: pievērst vairāk uzmanības darbību veidu un metožu apzināšanai, kas palīdzēs tās pielietot atbilstoši uzdevumam; veicināt skolēnu sadarbību ar citiem cilvēkiem, lai viņi spētu pieņemt citu jūtas un vajadzības, tās izvērtēt un izrādot uzticību un izpratni, kā arī akceptēt cita patstāvību (12.lpp., 2). Skolēniem ir jāiemācās dzīvesprasmes un jo ātrāk tas notiks, jo veiksmīgāk viņš iekļausies sabiedrībā, iemācīsies sadarboties, pieņemt sevi un otru cilvēku kā pilnvērtīgu sabiedrības pārstāvi un sapratīs, un pieņems atšķirīgo. Skolēnam jau no mazotnes ir jāiemācās sevi disciplinēt, būt atbildīgam par savu darbu un savu rīcību, atbildēt par sekām. Vecākiem būtu vairāk jādeleģē pienākumi saviem bērniem, jāveicina viņu patstāvību un personīgo atbildību.
…