Neapšaubāms ir fakts, ka klientu uzvedību ietekmē gan ārējie, gan iekšējie faktori mijiedarbojoties. Es pievēršos iekšējo faktoru ietekmei no personības psiholoģijas viedokļa.
Personība – noturīgs indivīda sociāli nozīmīgo īpašību kopums, kas izpaužas sociālajā rīcībā, uzvedībā, domāšanā, emocionālajās reakcijās. Pati definīcija uzsver faktu, ka personības īpatnības ietekmē sociālo uzvedību (mūsu gadījumā indivīda kā klienta uzvedību).
Es analizēšu klientu uzvedību, saistot to ar tādiem personības elementiem, kā: indivīda raksturs, temperaments un vajadzības.
Manuprāt, vajadzības – ir primārais faktors, kas virza klientu. Vajadzība – indivīda stāvoklis, ko izraisa viņa izjūtas sakarā ar vēlmi pēc noteiktiem objektiem, kas nepieciešami attīstībai un ir aktivitātes avots. Klientu apkalpošanas sfērā varētu runāt par A.Maslova slavenās piramīdas pirmo līmeni – fizioloģiskām vajadzībām. …