Darbinieki ne vienmēr ir neapmierināti ar autoritāru vadību, jo reizēm darbiniekus var apmierināt tas, ka viņiem nav jāuzņemas personiskā atbildība, bet tikai jāpilda vadītāja dotie norādījumi. Ja vadītājs spēj nodrošināt savu darbinieku galvenās vajadzības, visticamāk, ka darbinieki būs apmierināti ar savu vadītāju, neraugoties uz vienpersonisku vadības stilu.
Demokrātiskā stila galvenā priekšrocība ir darbinieku iesaistīšana lēmumu pieņemšanā. Tas paver arī iespējas izmantot darbinieku radošo iniciatīvu. Darbinieki jūtas vairāk motivēti veikt tos uzdevumus, kuru izvirzīšanā viņi paši ir piedalījušies, līdz ar to tiek sekmēta arī strādājošo apmierinātība ar darbu. Lai šo stilu varētu realizēt arī praksē, viesu mājas „Rēzijas” darbiniekiem ir jābūt pietiekami atbildīgiem un profesionāliem.
Salīdzinot abus viesu mājā „Rēzijas” pielietotos vadības stilus, demokrātiskā lēmumu pieņemšana prasa vairāk laika, ļoti būtiskas ir vadītāja un darbinieku saskarsmes iemaņas. Kopumā šis stils spēj nodrošināt augstāku darba efektivitāti un labvēlīgāku psiholoģisko klimatu. Tomēr var gadīties, ka darbinieku demokrātisko vadības stilu uztver kā papildus pienākumu vai atbildības uzkraušanu, līdz ar to var tikt veicināta darbinieku neapmierinātība.
…