Audzinātāja pozīcija audzināšanas darbības organizācijas procesā ir stāvoklis, attieksme pret audzēkņiem, to darbību, kurā viņi reāli piedalās. Audzināšanas darbā audzinātāja vadošā pozīcija ir objektīvi nosacīta.
Pieaugušo un bērnu sabiedrībā, kurā pieaugušie saglabā savu vadošo lomu, ir sākums audzināšanas darbībai, tās nosacījums. Audzinātāja pozīciju nosaka arī pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par to, ka audzināšanas darbībā panākumi ir tikai tad sasniedzami, ja ārējie apstākļi, prasības un audzināmā vajadzības ir vienotībā, tādēļ audzināšanas darbības organizācijā atkarībā no audzēkņu vecuma un organizācijas posma (psiholoģiskās un praktiskās sagatavošanas, realizācijas un analīzes, novērtēšanas) var runāt par audzinātāja:
Tiešās vadības;
Netiešās jeb pastiprinātās vadības;
Konsultanta;
Līdztiesīgas sadarbības pozīcijā.…