Lielveikals: Mols, Hiper Rimi
Laiks: Aptuveni 19 vakarā
Novērojamā persona: Mana draudzene. Studente. Ar ļoti minimāliem ienākumiem, pārsvarā tiek dzīvots no vecāku iedotajiem līdzekļiem.
Rīcība: Viņa, kā ierasts, pirms dodas iekšā Hiper Rimi paņem veikala reklāmas avīzi. Lai arī tieši tobrīd tur ir izveidojies neliels cilvēku sastrēgums, viņa avīzi tik un tā paņem. Galvenais, ka šo avīzi viņa nemaz veikalā neapskata. Tā vienmēr tiek paņemta līdzi uz kopmītnēm un tur tad arī sīkāk izpētīta un izmantota kā lasāmviela. Tieši vēlāk kopmītnēs tad arī tiek izdarīta izvēle iegādāties kādu akcijas produktu, nevis konkrētajā brīdī veikalā.
Rīcība veikalā. Viņa pa veikalu pastaigājas kā pa izstādi. Lēnā garā apstaigādama visus stendus, pat tādus, kuros nav nekas tāds, kas būtu nepieciešams. Uzmanība tiek pievērsta tieši akcijas produktiem, kuriem ir izceltas akcijas cenas. Parasti jau gan viņa pati izvēlas diezgan maz no tā visa, bet viņa vienmēr pamanās šo preci ieteikt tam ar kuru kopā iepērkas. Apskatot elektronikas preces, cenas tiek salīdzinātas ar citos veikalos esošajām. Izteiktāka reklāmas ietekme ir pie saldumu groza, kurš novietots pretī piena produktiem. Tieši tur parasti novietotas šokolādes konfektes, kurām tobrīd ir atlaide. Šķiet, ja šīs konfektes atrastos tikai saldumu nodalījumā, viņa tās nepirktu, jo parasti uz saldumu plauktiem mēs nemaz neejam. Tātad šeit nostrādā ne tikai atlaide, bet arī preces izvietojums veikalā. Lielu lomu spēlē arī iepakojums. Viņa apskata preces, kurām ir kāds netradicionālāks iepakojums vai arī īpaši izdevīgs piedāvājums – piemēram, preču piedāvājums, kur par vienu cenu var ņemt divus pārus, vai arī preces, kuras iepakojumu ziņā izceļas uz tāda paša veida precēm. Pie piena produktu stenda izvēle krīt uz precēm ar zemāko cenu, šeit nostrādā cenas loma izvēlē. Savukārt pie augļiem un dārzeņiem viņa izvēlas augļus ar atlaidi, bet dārzeņus – pēc nepieciešamības. Šajā reizē viņa mērķtiecīgi dodas arī pie studentu brokastu kārbām. Šeit izvēle notiek ne tikai tāpēc, ka ir manāma cenas atlaide, bet gan arī tāpēc, ka šis ir iecienīts produkts. Tā kā es to zinu, varu izdarīt spriedumu, taču, ja šādu izvēli izdarītu kāds man nezināms cilvēks, droši vien nospriestu, ka viņu ietekmējusi tieši cenas atlaide. …