Latvijā ir izveidota un nostiprināta patērētāju interešu aizsardzības politika. Ir izveidotas vairākas patērētāju tiesību aizsardzības sabiedriskās organizācijas un uzraudzības un kontroles iestādes. Viena no galvenajām ir patērētāju tiesību aizsardzības centrs, kas ir Ekonomikas ministrijas pakļautībā esoša valsts civiliestāde, kas uzrauga un kontrolē patērētāju tiesību ievērošanu.
Saeima 1999.gada 18.martā ir pieņēmusi „ Ptērētāju tiesību aizsardzības likumu” un toreizējais valsts prezidents G.Ulmanis 1999.gada 1.aprīlī likumu izsludināja. Šī likuma mērķis ir nodrošināt patērētājam iespēju īstenot un aizsargāt savas likumīgās tiesības, slēdzot līgumu ar ražotāju, pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju.
Visi mēs esam patērētāji1 un gandrīz katrs esam sastapušies ar patērētāju tiesību pārkāpumiem. Prasti šie pārdevēju pārkapumi ir nepienācīgas kvalitātes prece vai pakalpojums.…